Friday 10 October 2014

campus life - uitm di♡ku シシ

diploma in office management and technology .
meskipun ni bukan course yang aku pilih , namun ni la haluan yang telah ditetapkan untuk aku . syukur . sebab aku tau , ape yang kita nak , tak semua kita dapat . sometimes , the things that you hate the most are the best for you シシ i've been here for a month ++ . so far , aku takde masalah dengan subject o what so ever . siapa sangka , aku ni yang tak suka maths dari sekolah rendah lagi , sekarang aku terpaksa belajar berkawan dengan subject tu coz i'm taking business maths for this semester -.-" mesti cikgu maths aku dulu ketawakan aku . hahaha . ye laa . dulu bila cikgu maths masuk dok sebok main n tido segala . n now , rasakan . hahaha . tu subject punya cerita . now , kolej . 
first2 kena dok kolej memang rasa lain sikit sebab tak pernah lagi tinggal berjauhan dgn family ( jauh la sgt . rumah dekat jerr ) tapi memang tak ada experience dok kat hostel @ asrama . masuk je memang kekok habis . dah lama2 tu biasa laa . kadang2 terasa jugak bila takde family disisi . dulu2 bole je tengok muka mak ayah hari hari . tido sama2 . makan sama2 . gadoh sama2 . sekarang ? takde dah . kadang2 rindu sangat2 kat mak ayah . nangis2 nak balik rumah . mula2 masuk kolej , hari2 mak ayah call . tanya "oke tak tinggal kat kolej" sekarang , hujung minggu je call tanya "balik rumah tak minggu ni " hahaha . ramadhan . first time puasa tanpa family d sisi . nak nangis ='/ tapi takpe la . kadang2 tu aku balik jugak n iftar sama2 dengan family . pasal senior pulak . i mean , my role model in uitm samarahan . tak payah la aku nak mention nama dia kat sini . kang tak pasal2 popular jugak dia nanti . haha . ni bukan crush eh . he's my role model . why ? sebab perkataan first yang aku dengar dari mulut dia masa pendaftaran ialah , "kalau kita nakkan sesuatu , kita kena berkorban." sampai sekarang n in shaa Allah sampai bila bila aku akan pegang kata2 dia tu . setiap kali kalau aku buat sesuatu n aku rasa ia menyusahkan aku , aku teringat balik kata kata ajaib dia tu . secara automatik , aku kembali bersemangat . perhhh . memang ade aura tersendiri . n that's why i admired him so much ♡♡ hahaha . dah2 . cukup dh cerita pasal dia . now , semua org tengah sebok dengan persiapan raya kan ? baju raya caler ape tahun ni ? in shaa Allah , tahun ni family lengkap sebab angah yang dok kat terengganu tu akan balik dengan husband dia . so , have a safe flight . amin . cukup la kut setakat ni dulu . ready nak sahur jap . selamat bersahur yaa n salam subuh シシ jaga iman jaga solat jaga hati jaga segala galanya . doa untuk #MH17 #GAZAPALESTIN #MH370 #SABAH #ISLAM . ASSALAMU'ALAIKUM シシ
19 JULY 2014 04:02 KOLEJ KEDIAMAN SERI PINANG 2 

No comments:

Post a Comment